Mijn creativiteit voordat ik aan deze cursus begon was best goed, dacht ik. Dat bleek tegen te vallen. Ik heb geleerd dat er zo veel manieren zijn om je creativiteit tot leven te laten komen, maar ook dat je je creativiteit wel degelijk kan trainen. Ik was er altijd van overtuigd dat het in je zat, of niet, dat je er aanleg voor moest hebben. Ik denk nog steeds wel dat als het in je zit, je uiteindelijk nog steeds creatiever bent dan iemand die het niet in zich heeft, maar ook degenen die het niet in zich hebben kunnen wel degelijk door training hun creatieve geest tot leven laten komen.
In het begin moest ik wel even wennen aan de lessen creatieve vaardigheden, ik vond het maar raar en apart wat we allemaal moesten doen. Maar na een tijdje had ik wel door dat het echt wel zin had wat we aan het doen waren. Ik heb er thuis ook veel over na gedacht. Ik vond het ook leuk om zelf aan de slag te gaan met mijn creativiteit. Ik was er altijd van overtuigd dat ik redelijk creatief was. Ik heb namelijk 10 jaar een theateropleiding gedaan naast school en ik schrijf zelf toneelstukken. Maar toch is dit iets heel anders dan creatieve oplossingen voor een probleem bedenken.
Ook vond ik de manier van presenteren erg leuk. Daar kon je inderdaad echt je creativiteit in kwijt. Ik denk dat ik het met name zo leuk vond omdat het eigenlijk een soort toneelstuk was wat je op voerde, dat is helemaal mijn ding. Ik vond het ook ontzettend leuk om de andere presentaties mee te maken en om te kijken hoe zij het allemaal deden. Er zaten veel leuke dingen tussen, je leert elkaar op zo'n dag ook beter kennen. Onze eigen presentatie ging ook erg goed. Wij hadden als maatschappelijk probleem dat kinderen steeds ouder lijken. Dit komt door make-up, kleding en gedrag. We hadden het verhaal gebaseerd op een jong meisje die al top model is, maar hierdoor geen tijd meer heeft om nog 'kind' te zijn. Samen met de klas hebben wij naar oplossingen voor dit probleem gezocht. Mijn rol in de presentatie was begeleider van een groepje zijn. We hadden de klas in 3 groepen verdeeld. Zij moesten de ijsbreker uitvoeren, deze was: 'bouw een zo hoog mogelijke toren met spekjes en ongekookte spaghetti', en vervolgens oplossingen bedenken voor ons probleem.
Wat ik erg jammer vond was dat de andere leden uit mijn groepje niet meer mochten deelnemen aan deze cursus. Dat was hun eigen schuld, maar uiteindelijk zat ik met een probleem, ik was namelijk alleen over. Ik ben toen mee gaan doen met een andere groep, namelijk AV3. Dit ging op zich prima, alleen het was erg lastig dat zij al een groep vormden, namelijk ook met NEWb, zij hadden dus veel contact met elkaar, waar ik niet bij was. Ik moest er steeds achteraan gaan wat mij veel tijd gekost heeft, dit alleen maar omdat mijn groepje niet door mocht met deze module. Verder hoop ik in de komende jaren mijn creativiteit nog verder te ontwikkelen tot een hoger niveau.
In het begin moest ik wel even wennen aan de lessen creatieve vaardigheden, ik vond het maar raar en apart wat we allemaal moesten doen. Maar na een tijdje had ik wel door dat het echt wel zin had wat we aan het doen waren. Ik heb er thuis ook veel over na gedacht. Ik vond het ook leuk om zelf aan de slag te gaan met mijn creativiteit. Ik was er altijd van overtuigd dat ik redelijk creatief was. Ik heb namelijk 10 jaar een theateropleiding gedaan naast school en ik schrijf zelf toneelstukken. Maar toch is dit iets heel anders dan creatieve oplossingen voor een probleem bedenken.
Ook vond ik de manier van presenteren erg leuk. Daar kon je inderdaad echt je creativiteit in kwijt. Ik denk dat ik het met name zo leuk vond omdat het eigenlijk een soort toneelstuk was wat je op voerde, dat is helemaal mijn ding. Ik vond het ook ontzettend leuk om de andere presentaties mee te maken en om te kijken hoe zij het allemaal deden. Er zaten veel leuke dingen tussen, je leert elkaar op zo'n dag ook beter kennen. Onze eigen presentatie ging ook erg goed. Wij hadden als maatschappelijk probleem dat kinderen steeds ouder lijken. Dit komt door make-up, kleding en gedrag. We hadden het verhaal gebaseerd op een jong meisje die al top model is, maar hierdoor geen tijd meer heeft om nog 'kind' te zijn. Samen met de klas hebben wij naar oplossingen voor dit probleem gezocht. Mijn rol in de presentatie was begeleider van een groepje zijn. We hadden de klas in 3 groepen verdeeld. Zij moesten de ijsbreker uitvoeren, deze was: 'bouw een zo hoog mogelijke toren met spekjes en ongekookte spaghetti', en vervolgens oplossingen bedenken voor ons probleem.
Wat ik erg jammer vond was dat de andere leden uit mijn groepje niet meer mochten deelnemen aan deze cursus. Dat was hun eigen schuld, maar uiteindelijk zat ik met een probleem, ik was namelijk alleen over. Ik ben toen mee gaan doen met een andere groep, namelijk AV3. Dit ging op zich prima, alleen het was erg lastig dat zij al een groep vormden, namelijk ook met NEWb, zij hadden dus veel contact met elkaar, waar ik niet bij was. Ik moest er steeds achteraan gaan wat mij veel tijd gekost heeft, dit alleen maar omdat mijn groepje niet door mocht met deze module. Verder hoop ik in de komende jaren mijn creativiteit nog verder te ontwikkelen tot een hoger niveau.